Jag drömmer jag är i en bottenlös sjö. Jag sjunker så fort, jag är rädd för att dö.

Är ångestig och har jättestökigt på rummet och ingen av mina favoritpersoner är online på skype.
Har, på riktigt, ont i bröstet för att jag känner att jag är på helt fel ställe just nu. Jag vill inte vara här.
Jag vill vara i Helsingfors i en pytteliten lägenhet som är min. Jag vill ha en vän där med mig som vill spela Uno och dricka hallonvin.
Jag vill gå på Alepa och låtsas att jag är finsk och fattar allt som står på varorna.
Säga moi och kiitos. Åka med spårvagnen in till stan. Gå på antikvariat och second hand.
Köpa en Muminmugg i emalj som kan ligga i min Kånken och vänta tills nån tar fram en vinflaska på filten i parken vid Linnanmäki.

Jag vill vara där och leva det livet nu. Inte sen. Nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0