Jag reser gärna ensam, det har kommit med åren.

På tisdag åker jag till det här paradiset.
 


Nästa lördag åker jag till det här paradiset.





Jag åker själv till båda mina favvoställen.
I Stockholm så kommer jag visserligen träffa människor som jag tycker om så det känns ju bra, men det ska bli skönt att åka själv.
Jag älskar anonymiteten i Stockholm. Den passar mig. Jag vill bo där nån gång. Jag SKA bo där nån gång.
Köpa klänningar på den där butiken på Upplandsgatan som jag glömt namnet på. Promenera i Gamla stan.
Ta tunnelbanan eller pendeltåget till ändhållplatsen för att sen åka tillbaka igen.
Andas en luft som inte är Karlstads. Vara den jag är utan att vara rädd för att nån ska se mig och döma mig.
Som tur är så har jag möjlighet att åka till Stockholm så fort jag har råd med tågbiljetter eftersom jag kan bo gratis hos världens bästa familj.
En familj som låter mig vara med. En familj som lämnar mig ifred om jag vill det. En familj som tar emot mig med öppen famn.
Jag är dem evigt tacksam. De har gjort mitt liv så mycket lättare att stå ut med.
 
Nu ska jag fortsätta längta. Om ni har tur så kanske ni får följa med till mina underbara ställen via videoblogg.
 
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0