Dag 7 – Min dag

Idag har varit en dag då jag hunnit med en massa saker!
Dagen började med minibaguetter med leverpastej, tropisk juice, oboy och tidningen.
När jag bläddrat igenom tidningen lite snabbt så började jag istället läsa Bamsetidningar. Mycket roligare än att läsa i en grå tidning med en massa tråkiga saker som hänt. I alla fall idag, ibland är NWT rätt mysig att läsa, men det är svårt att läsa en "vuxentidning" när man har bråttom.
Efter det slängde jag på mig kläder som är fina nog att gå utanför dörren med, gick med mamma ner till bilen och åkte ner till stan för att möta upp mammas barndomsvänner Susanne och Caroline. Vi tog en fika på Wayne's och jag var dum nog att beställa en ice chai latte med vanlig mjölk. Ingen bra idé om man är laktosintollerant... När vi satt där och fikade så blev jag ganska stressad på allt folk runt omkring och magen blev bara mer och mer svullen...
Efter fikat tittade vi lite på stan, men hittade inget roligt. Sen kom det jag väntat på sen igår. Vi åkte ut och köpte en kamera på Elgiganten. Den var nedsatt från 990:- till 499:- och med mitt presentkort på 400:- så behövde jag endast betala 99:-!!! Så underbart! Det är en liten "ha-i-väskan-om-jag-hittar-nåt-kul-att-ta-kort-på-kamera". För att ha istället för mobilkameran liksom.
När vi hade tankat och brutit upp förpackningen till minneskortet med våld så åkte vi hem och vilade i ett par timmar. Att ta en middagslur är sååå underskattat. Vid tjugo i fem åt jag nachos som var kvar sen igår och sen åkte vi ner till stan igen för att möta upp min kära moster Mia för att gå på bio. Harry Potter och Dödsrelikerna var det vi skulle se. Och den såg vi. Bedömning: bra, men jag vill ha andra delen nuuu!
Efter det har jag legat i soffan med Jönsson på magen och sett på På Spåret på SVT Play med mamma.
Nu är det dags att sova inför morgondagens långa resdag.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0