Dag 6 – Om det här vore min sista dag

Om jag skulle veta att jag bara hade en dag kvar att leva, så skulle jag samla alla mina favoritmänniskor och berätta för dem hur mycket de har berikat mitt liv.
Jag skulle pussa allihop och gå runt med minst en katt i famnen hela tiden. Jag skulle ta på mig mina finaste kläder, även om de inte matchar varandra. Jag skulle ha mina finaste skor och jag skulle klippa håret kort, kort, kort. Bara för att ha testat det liksom.
Mat och godis skulle vara upplagt över hela lägenheten. I bakgrunden skulle tv'n vara på med Simpsons och Winnerbäck skulle få spelas från datorn. Ett bildspel med alla mina bilder skulle vara uppe på väggen med hjälp av en projektor som helt plötsligt bara dök upp sådär.
Jag skulle få alla muminmuggar som tillverkats, bara för att få veta att jag hade en komplett samling.
Sen skulle jag avsluta dagen med bara mina närmsta kvar för att sen få somna med alla katterna i sängen.
Rätt fin dag tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0