2010 års val.

Jag ska vara riktigt ärlig.
Jag skäms. Över Sverige. Över 5,7% av svenskarna.

Ett rasistiskt parti har tagit sig in i riksdagen och är nu vågmästare med 20 mandat.
Ett parti som har rötter i nynazismen. Ett parti som motsätter sig ett mångkulturellt samhälle.

För mig är det omöjligt att förstå hur de svenskar som röstat för ett så högerextremistiskt parti tänker.
Jag förstår inte människor som tycker att alla människor inte är lika värda.
Som inte vill att vi ska hjälpa alla människor som vi kan. Som tycker att invandringspolitiken måste skärpas.
Som tycker att modersmålsundervisningen i skolan ska avskaffas. Som tycker att samkönade inte ska få ingå äktenskap och att de heller inte ska få adoptera. Som vill förbjuda insemination för lesbiska kvinnor.

Jag skulle helst av allt vilja att hela världen var ett land.
Att vi inte skulle döma varandra efter hur man ser ut, vilket kön man har, vart man råkade födas eller vilken sexualitet man har.

Jag är jättebesviken över att Sverige nu i fyra år till kommer styras av en blå regering.
Dessutom med Sverigedemokraterna som vågmästare i riksdagen.

Det kommer bli fler kärnkraftverk.
Det kommer bli en privatisering sjukhus och myndigheter.
Vi kommer behöva ha en tjock plånbok för att kunna få den vård vi behöver.
Vi kommer behöva jobba tills vi dör.

Jag skäms över årets val, men jag är stolt över att jag gjorde vad jag kunde för att förhindra att detta skulle hända.
Jag betalar gärna hög skatt om jag vet att de som behöver det får det bättre.
Jag vill att alla, vem man än är, ska ha ett värdigt liv. Det är det jag tror på och det är det jag strävar efter.






Kommentarer
Postat av: janni

Håller med dig helt. Jag vaknade med en obehagskänsla, och jag kan tänka mig att det var väldigt många som vaknade med magont idag... Fy fan säger jag bara, känner mig så uppgiven. Trodde faktiskt att det svenska folket visste bättre...

2010-09-20 @ 17:55:29
URL: http://jannis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Sveriges befolkning är så jävla sorglig.

2010-09-20 @ 18:29:52
Postat av: Faster

Tack för att jag får vara så stolt över dig som jag är när jag läst dina rader! En dag som präglats av en sorg och chock över att de onda krafterna försöker ta fäste, gick över i glädje över att det finns unga goda krafter som motvikt! Älskade unge! /Stolta faster

2010-09-20 @ 21:48:44
Postat av: Bella

Du säger precis det jag också tycker!

2010-09-20 @ 22:58:31
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Moster

Hemskt är det minsta man kan säga!

Undrar hur många som röstat i protest och inte har den minsta aning vad de ställt till med?

Huvaligen!

2010-09-23 @ 17:18:48
Postat av: Hedvig

fattar inte varför du skäms över SVERIGE när det är 5,7 % av sveriges befolkning som röstat på sd? Dem får skämmas för sig själva.



Sen vänstern??? Dem är ju lika illa som SD med en partiledare som kallade sig själv kommunist när kommunisterna mördade över 100 miljoner människor i Sovjetunionen. Och Kina? Det finns liksom inte ett enda land i världen som styrts/styrs av kommunister som inte vart en diktatur.

2010-10-16 @ 16:24:44
URL: http://aapell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0