Putte, del ett.

Sitter på min säng i Kristinehamn.
Var på första dagen av Putte i Parkenfestivalen i Karlskoga igår, åh, underbart!
Hade tänkt att se lite andra band men såklart var det fina Lasse som stod högst upp på listan.
Underbar spelning, magiskt.
Efteråt stod han med alla småtjejer och signerade och allt, men jag var ju såklart lite coolare (host, host) så jag väntade till de sista småtjejerna hade gått därifrån.
Jag med mina tvångstankar hade med alla osignerade Lasse-albumomslag, som han fick signera.
Vi kramades och jag fotade honom tillsammans med Linda och Amanda.

Nån timme efter satt jag med min far och såg Perssons Pack, när jag fick sms av Lasse.
Vi skulle mötas vid Vip-området. Helt underbart att jag har Vip-pass, åh vad härligt att vara jag ibland.
Jag frös så jag skakade, gick in till baren på Vip-området, beställde en cider och då fick jag ett tecken på att mänskligheten inte är så dum ändå.
Brevid mig stod en kille som frågade om jag frös, när jag sa ja så frågade han "vill du att jag ska värma dig?".
Han ställde sig och kramade mig och det hjälpte faktiskt, jag skakade inte längre utan bara darrade.

Sen hörde jag en bekant röst som ropade på mig.
Självaste Lasse förstås.
Han presenterade mig för nån kille som hette Tobbe som var i musikbranchen på något vis.
Vi gick in och satte oss, pratade, tiden gick, det kom en tjej som jag träffat förut i samband med att Lasse spelade på p3 Live Session i Stockholm.
De drack öl, Lasse köpte en till cider till mig.

Bob Hundkonserten struntade jag i, orkade inte gå upp till IP-scenen när jag kunde sitta inomhus med världens bästa man.
Lasse blev tröttare och tröttare, vi gick ut på terassen, han frös och kramade mig och kallade mig för "hans lilla kamin".
Vi gick in och umgicks lite till och sen kramades vi hejdå och jag gick ner till bilen där pappa väntade.

Jag somnade med ett leende på läpparna.
Var så lycklig över att Lasse vill umgås med mig.
Att han smsar mig.
Att han frågar om han får krama mig.
Ibland är det väldigt bra att vara jag.


Kan ju även tillägga att brevid oss inne vid baren, så satt Annika Norlin, Per Persson och medlemmar ur Vapnet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

eh lasse är ju fan läskig. han hade nästan tvingat två tjejer att komma till hans hotellrum

2009-08-17 @ 00:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0