Guld och gröna skogar. Eller bara guld.

Idag har jag sovit till halv fyra på eftermiddagen, ätit alldeles för mycket smörgåstårta
och suktat efter en ny kamera, en Canon Powershot XS1 is för att vara exakt.
Jag ska spara ihop ca 2000:- till för att ha råd med den, minneskort och frakt och allt det där.
Om jag snålar riktigt mycket så borde jag kanske ha den om några månader.
Hoppas, hoppas!

Igår var ju min födelsedag, som ni vet, och på eftermiddagen delade jag och min kusin upp lite "arvegods".
Min moster hade även med en guldkedja och två ringar som hon inte längre ville ha.
Jag valde den här ringen och min kusin fick en med en liten briljant i.



Jag fick även två guldkedjor, tre ringar till och tre örhängen.
Ett örhänge saknade sin kompis, men det gör inget för det var så vackert ändå.



Örhängen från moster, ett från mamma, okänd ring, Idas ring och morfars vigselring.
Rätta mig om jag har fel.


En kedja från moster och en från, ja, vem var det nu?
Mamma eller Mia, jag tror vi måste skriva upp vart allt är ifrån.
Jag kan vara helt fel ute, men jag tror det är så som jag skrivit... Hmm...

Jag vet att bilderna inte är de bästa och att de är korniga,
men jag tog dem nyss och ljuset är ju inte det bästa såhär vid tio i tolv på kvällen...

Nu ska jag gå in på mitt rum, dra ner mina sprillans nya rullgardiner som jag längtat efter i sju år,
lägga mig och läsa en gammal Bamsetidning som jag fyndade på i2-marten
för att sedan lyssna på Timo och sova.
Godnatt på er allihop!

Kommentarer
Postat av: Bella

Det var väldigt fina guldsmycken du fick.

2009-04-29 @ 10:44:51
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Moster

Den "okända" ringen är efter din morfars mor. Hon hade den på sig mest hela tiden, det måste ha varit en favorit!

2009-05-07 @ 22:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0