24 februari 2014

Har inte bloggat på en mindre evighet men har liksom mått antingen jättedåligt eller jättebra (som vanligt folk) så när jag har mått dåligt och varit ångestig osv så har jag ju inte orkat tänka på att skriva och när jag har mått bra så har jag fokuserat på att umgås med människor som gör mig glad helt enkelt.
 
Vad som har hänt sen sist är ju rätt mycket, fast ändå inte...
Det har vart jul och nyår, jag har vart tvungen att vara inlagd en vecka pga ångest etc., jag har umgåtts med massa roliga människor, haft fest, vart på Maggiokonsert med bästa Fridan (för övrigt en helt magisk spelning om en inte tänker på hur syrefattigt och varmt det var samt att jag blev armbågad i huvudet och sådär..), jag har börjat läsa finska för nybörjare och jag har planerat lite resor!
 
I mars åker jag till Stockholm för att gå på studiebesök på Bulls Licensing, jag ska gå på en Mumindag där det ingår en föreläsning om Tove Jansson. Sen åker jag till Sthlm i slutet av mars för att gå på en föreläsning om Tove Jansson (inte samma föreläsare).
Efter det blir det nog inte så mycket resor förrän i juli då jag åker till Malta (!!!) med min far!
Jag är superpepp på att kolla katedraler, Den tysta staden, bada i havet, shoppa konstiga souvernirer och guppa runt i poolen som en liten säl!
I september hoppas jag på att komma iväg till bokmässan i Göteborg, sen bokmässan i Frankfurt i oktober samt bokmässan i Helsingfors som också är i oktober. Och så vill jag såklart hinna med att se utställningen på Ateneum i Helsingfors innan den flyttar till Japan. Och en utsällning i Oslo också. Vi får väl se vad jag hinner/har råd med. Nåt som är bra med att bo i Karlstad är ju att det inte är så dyrt att åka till varken Sthlm, Gbg eller Oslo.
 
I år är det mitt och Tove Janssons år. Mycket händer i mitt liv så ångesten sitter i för det mesta, men när den inte är närvarande så passar jag på att göra roliga saker. Som att ta kort på mig själv i photobooth för att jag har så långt hår helt plötsligt. Har ju dessutom utväxt som ska blekas så det kommer se längre ut sen när det är fixat!
Nu ska jag äta lite glass och sen sova. Imorrn är det pyssel med Sanne samt finskakurs som står på schemat. Ganska najs om du frågar mig!
 
 

Kommentarer
Postat av: ida

Du ser lite ut som en sjöjungfru på den första bilden!

Svar: Åh, tack!
beivor

2014-02-24 @ 22:19:11
Postat av: Tuntan

Äntligen' å herregud vad snygg du är.

Svar: Ska du säga, snyggo!
beivor

2014-02-24 @ 22:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0