Dag 9 – Min tro eller livsfilosofi

Jag tror inte på någon särskild gud eller så.

Jag tror ibland på att de som inte längre finns hos oss på jorden finns någonstans och vakar över oss. När jag har det svårt så tänker jag att min mormor finns hos mig och hjälper mig. När hon levde så vet jag att hon älskade mig mer än allt annat på jorden och att hon skulle gjort vad som helst för mig. Så då är det skönt att hon, även fast hon är död, kanske finns med mig ändå. Hon finns ju ändå i hjärtat på mig liksom.

Jag tror på att man behöver något att tro på. Låter kanske lite komplicerat...

Men det jag menar är att det spelar ingen roll vad man tror på, utan att kan vara en trygghet att tro på något. Något som gör en lugn när man har det jobbigt och att det kanske inte alls är slut på livet bara för att jordelivet är slut när man dör.

 

Det är vad jag tror på.

Sen tror jag också på att allt blir bra med lite glitter, älvor och rosa fluff.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0