And you can tell everybody this is your song, It may be quite simple but now that it's done

För ett och ett halvt år la jag upp en dikt jag har skrivit. Nu var det länge sen jag skrev en dikt, men jag känner att det börjar komma tillbaka till mig. Att orden liksom behöver ut.
Nu lägger jag upp samma dikt som jag la upp i augusti 2009.

Att leva som en skata.

DET SITTER EN SKATA PÅ ANDRA SIDAN VÄGEN.
DEN ÄR SÅ SOM JAG KÄNNER MIG.
SVART OCH VIT.
INGET MELLANTING.
FRI. FRI ATT FLY.
MEN HAR INGET ATT FLY TILL.

KÄNNER ALLA. KÄNNER INGEN.
KÄNNER INTE MIG SJÄLV.
HAR GLÖMT VEM JAG ÄR.
VEM JAG VAR.
HAR TAPPAT BORT MIG NÅGONSTANS PÅ VÄGEN.

ORKAR INTE SKAPA ETT NYTT LIV.
HAR INGEN LUST ATT BYGGA UPP MIG IGEN.
JAG GÅR INTE ATT LAGA.
GÅR INTE ATT REPARERA.
GÅR INTE ATT FIXA.

MINA FJÄDRAR HAR FALLIT AV MIN KROPP.
HÄR STÅR JAG NAKEN.
TOM. FINNS KNAPPT KVAR.
GENOMSKINLIG OCH INTE ENS GRÅ.

JAG ÄR EN FÅGEL UTAN FJÄDRAR.
EN FÅGEL UTAN VINGAR.


Kommentarer
Postat av: Bella

Du eller någon annan borde sätta musik till din fantastiska dikt!! Kram =)

2011-02-07 @ 12:24:16
URL: http://silverbella.blogg.se/
Postat av: eva "evis" carlberg

Fina ord från en fin tjej!

2011-02-21 @ 21:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0