Och där satt jag med mina grönbruna ögon och såg med blåögd blick.

Idag gick jag upp tidigt, tidigt för att åka upp till Ruds vårdcentral och be om allergisprutor.
Efter det passade jag och mamma på att fika på Espresso House nere i stan och jag provade såklart chailatten.
Den var för gräddig och inte så söt som jag vill ha den, så jag håller fortfarande på Waynes!
Försökte ansöka om ett MasterCard men min inkomst är såpass låg att jag fick avslag :(. Enda anledningen till varför jag ville skaffa det var för att jag vill ha ett extrakort med mig när jag reser så då gick jag in och skaffade ett Global Cashcard på Forex istället.
Efter det så åt vi lunch på McD och sen åkte vi hem och sov vidare. Jag och mamma alltså. Världens bästa mamma som kan följa med mig till vårdcentralen tidigt på morgonen.

Efter vilan så kom min moster hit, vi fikade och pratade och sen kom min morbror och kusin för att lämna bilen som mamma ska låna ett par dagar. När de hade åkt iväg så ringde fina Ida och jag fick klaga lite över min lunginflammation och sen kom Frida hit!
Vi åt lussebullar och pepparkaksrullar och satt och pratade om allt som hänt sen sist. Det känns så skönt att träffa henne eftersom hon känt mig så länge och vi har alltid saker att prata om. Funderar lite över det där med podcast och om vi ska våga oss på att spela in en. Men vem skulle ens lyssna? Är det bättre med videoblogg? Då måste man ju vara snygg... Nån som har tips?

Sen har vi sett på Hela Sverige bakar och bara myst med glass med alldeles för mycket laktos för min mage, pillat litegrann på Fridas nya iPhone och skrattat rätt mycket. Som alltid. Världens bästa Frida.

Nu försöker jag lära mig nya operativsystemet Mac OS X Mountain Lion som verkar awesome samt kollat lite på det här med Evernote som ska (och verkar) vara fiffigt. Kollar även efter appar som passar ritplattan och lite såna grejer.
Nu är jag supertrött och ska faktiskt sova. Det här inlägget blev en aning längre än vad jag hade tänkt...
Imorrn blir det en sovdag och på lördag är det glöggmys med pingis och dart hos min moster! Och när jag blir trött så har de 3D-tv som jag kan titta på. Mmmm... Ice Age 3 i 3D...

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0