Jag trotsade min kärlek och lämnade allt, var kall som en isbit för ensam var stark

I måndags när jag var nere på stan och behövde något bra så tänkte jag att istället för att shoppa något onödigt så kunde jag ju lägga pengarna på något jag verkligen tycker om.
Glass alltså. Från Carli.

Så jag gick dit (Järnvägsgatan 3 i Karlstad) och påvägen dit så drömde jag om vilka smaker jag skulle välja.
Kanske något av mina säkra kort som hasselnöt eller blåbär? Testa något nytt kanske? Endast fantasin satte gränserna kände jag och jag blev gladare och gladare ju närmre jag kom.

Ett par damer gick in före mig men eftersom jag är näst intill osynlig så fick jag dörren rätt i ansiktet (inte första gången...). Äh! tänkte jag, jag bryr mig inte om dem, jag bryr mig om glass!
Jag gick fram och skulle börja välja smaker när jag såg att byttorna var helt tomma! TOMMA!
Ledsen gick jag ut och tog bussen hem och försökte ignorera glasstarmen som skrek inuti mig.

Idag kom äntligen beskedet jag väntat på, det bästa jag läst på länge.
Såhär uppdaterade Carli sin status på FB:
Nu är glassmästaren tillbaka från semestern och fyller på glassdisken med härlig färsk glass. Välkommen in.
Både jag och min glasstarm skrek av lycka och SJÄLVKLART kommer jag in redan idag!

Såhär har tre av mina bägare med glass från Carli sett ut:



Notera gärna att jag har samma kjol på mig på två bilder.
Det kan mycket väl vara min glasskjol, den har ju liksom lite resår i midjan, fiffigt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0