Då kommer drömmen om att inte vara mänsklig. Ja, då kommer offrens antipati. Sorgen över allt som är verkligt. Ja, då kommer sagan om en fantasi.

Idag när jag loggade in på bloggen så märkte jag att jag hade fått fler besök än vanligt. Konstigt tänkte jag...
När jag senare kollade Karins Konstgrepp så förstod jag varför, jag var ju med på hennes blogg!
Hon hade en liten skaparchallenge och jag var med där för att jag hade tipsat om min hårblomkrans som aldrig vissnar.
Kul att vara med på en så stor blogg och kul att fler tittade in här. Hoppas att några stannar kvar! 


Nu tänkte jag visa er som inte följer mig på instagram vad som hänt på sistone.
(andreaestblom heter jag där, kolla här om du vill följa mig via datorn).




Åkte till Borlänge för att gå på Peace & Lovefestivalen.
Fixade lite med funktionärsincheckning tillsammans med bl.a. söta Anna.



Såg Laleh och en regnbåge. (Snodde bilden från Annas instagram).



Köade till bästa konserten på väldigt, väldigt länge. Lars Winnerbäck. Vilken otrolig man.



Satt i gräset i solen. Svettades. Njöt. Trivdes.



Kom hem och packade ur resväskan så allt låg på golvet.
Var nämligen tvungen att plocka ur allt eftersom pappa skulle låna den.



Hade stuprörsjeans för första gången i mitt liv.



Åkte första klass till Katrineholm för att möta Ida för att sen åka vidare till Eskilstuna för att se Kent.
Älskar SJs sommarrabatt på första klass-biljetter <3



Sminkade mig på tåget. (Kan ju inte se ut hur som helst när jag ska möta snyggvännen.)



Åt äcklig mat och drack/åt äcklig milkshake på McD i Eskilstuna efter att vi sett Kent.
Kommer aldrig mer sätta min fot på det Mc Donaldset igen.
Fick inte ens gå på toa för att dörrarna var låsta och personalen inte kunde låsa upp åt mig. Skäms på er!



Tittade på Ida när hon sov på en bänk på tågstationen. Pratade med en jobbig man som följer Kents turnéer.



Köpte dyr fintidning som jag inte läst ut än. 260 sidor av finhet.



Åkte till Norrpan med Ida och åkte spårvagn <3



Vi skulle nämligen på Muminutställning på Arbetets Museum!



Här är vi på en annan utsällning på samma museum.
En massa gamla grejer från olika decennier samt det här lilla inglasade rummet där man kunde lyssna på gamla låtar och lära sig dansa.
(Snodde bilden från Idas instagram.)



Åkte hem, hade byte i Katrineholm.
Köpte ännu en dyr fintidning och förvånade mig själv med ett äpple istället för godis.
Pratade med en kille som heter Kennedy som var från Nigeria.
Han tyckte att jag var söt och att jag pratade väldigt bra engelska.



Somnade nästan på tåget hem.



Packade väska och katter och drog upp till mormors stuga.



Jönsson var vacker i gräset.



Jag kastade pil. Ca roligaste saken som finns i hela världen.



Köpte en Eldius Kuben-vägglampa på Tradera.
Har en blå golvlampa som matchar. (Som jag måste laga, nån som vet vart i Karlstad man kan göra det?



Var på släktträff hos min kusin.
Träffade hela släkten på pappas sida förutom min kusins son, min farbror och en annan kusin.



Läste nyaste numret av Elvis innan Bella han lägga sig på den.



Åt lunch hos far och testade att göra en hair donut.
 
 
Det är vad som hänt de senaste veckorna. Ganska fin semester faktiskt.
Nu ska jag fortsätta ha lov ett tag till för att sen se om jag kanske ska börja plugga.
Imorgon eller onsdag ska jag träffa två couchsurfare från Beverwijk, Nederländerna för att fika eller kanske ta en cider eller två.
På torsdag ska jag träffa två andra couchsurfare från Florens, Italien för att göra typ samma sak. 
 
Nu ska jag in på SJs hemsida och köpa tågbiljetter för den 25e augusti åker jag till Stockholm!
Den som vill träffa mig under den helgen får jättegärna göra det.
Tänkte ta en tur till Saltsjöbaden för att få lite inspiration till bl.a. livet.
På måndagen och tisdagen efter (27e och 28e) ska jag umgås med min bästa Björk och se bästa Winnerbäck på Grönan.
Mmmm vad mysigt det ska bli!
 
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: oroshjärta

owh lasse & kent & allt fint i samma inlägg<3

2012-08-09 @ 08:15:50
URL: http://hornsgatanminauorta.blogspot.com
Postat av: s

åh utställningen med mumin är så fin.

2012-08-25 @ 22:12:18
URL: http://hippiebirthday.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0