5 juli 1939 - 29 oktober 2011.

Idag berättade min mamma för mig att vår förra granne har gått bort.
Det känns givetvis sorgligt och konstigt, men eftersom jag inte bor där längre så kan jag ändå fantisera om att hon sitter där på sin rullator vid parkeringen och röker.
Varje gång vi träffades så sa hon alltid att jag var fin.
En gång när jag hade läppstift så berättade hon att när hon var ung så kunde hon inte gå utanför dörren utan att ta på sig läppstift innan. Till och med på kvällen när hon skulle gå ut med hunden så skulle läppstiftet på.
Det här inlägget är till dig Wivi-Anne Schützer. Hoppas du har det bra där du är nu.

Kommentarer
Postat av: Mor Karin

Vilket fint inlägg. W-A sitter alldeles säkerligen på en molntuss, tar en cigarett, dinglar med benen och småpratar med folk som kommer förbi.

2011-11-04 @ 08:51:31
Postat av: fridis

<3

2011-11-04 @ 22:23:26
Postat av: Barnbarn

Idag saknar jag mormor extra mycket.. Googlade runt på hennes namn i hopp om att hon fortfarande finns här bland oss.. Men till min förvåning hittar jag istället hit.. Till en för mig okänd persons blogg.. Tack för att du skänkte henne en tanke.. Den betyder mycket för mig idag då jag saknar henne som mest..

2012-12-01 @ 15:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0