Dag 5 - Vad är kärlek?

Det finns inte så mycket att säga om kärlek, alla andra skriver så fint om det och jag vet inte hur jag skulle uttrycka mig för att göra det underbara rättvist.

Min största kärlek är mina katter. Vissa av er kanske tycker att det är töntigt, men det struntar jag i. De finns alltid där för mig, de tar hand om mig när jag mår dåligt och de känner mig utan och innan. De har den mjukaste pälsen och ljudet av mina spinnande katter är det bästa ljudet i hela universum.

Jag och min alldeles egna katt, Bella, har varit bästa vänner i tolv år nu. Hon är den som känner mig bättre än vad jag gör. Hon sover alltid uppe vid min kudde om natten och älskar att pussas.

Jönsson, min och mammas katt, är en katt som fäller på vintern och ser ut som ett lejon på sommarn. Han spinner högst av alla och när man har honom på magen så skojar han till det och har tungan ute en stund, bara för att han vet att det uppskattas något så otroligt. Knäppkatt.

Nussepuss, även känd som Musse är min treårige svart/vita, största och mjukaste katt. Jag äger honom tillsammans med min moster. Han är nog den som har flest smeknamn, min lille tusspussenuss. En annan kul grej är att han gillar att se på skidor på tv. När det var OS i förra vintern så tyckte han att det var spännande med slalom och idag tittade han på längdskidor!

 

Detta är mina stora kärlekar, mina pälsklingar.

S* Frostabäckens Nella Fantasia

S* Da Capos Aquarius

och sist och störst, S* Magorias Optimus Prime.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0