Dag 4 - Mat. Vad gillas och ogillas?

Jag älskar att äta, lite för mycket kanske... Dock är jag ganska kräsen och äter inte fisk och skaldjur med undantag för färdigskalade räkor.

Min favoriträtt är (och har alltid varit) min pappas köttfärspaj. Extra lyxigt är det om den innehåller bacon och gul paprika samt att det finns kall bearnaisesås till. Pappa Tommys specialpannkakor är också så sjukt goda. En rätt som jag också älskar är hemmagjorda piroger med vitkålssallad som jag själv gör, mums vad gott! Pasta med min egengjorda ädelostsås är också underbart. Sen får vi ju inte glömma min kära mors köttbullar, mmmm... Min farmors mat är också helt fantastisk. En speciell finsk höstgryta, korv- och potatissoppa och pannkakor är några av de rätter jag älskar. Alltid hos farmor så är det hennes egna farmorbröd med ost till.

Det jag inte gillar i matväg är ju som sagt fisk och skaldjur. Makrill i tomatsås och färdigskalade räkor går dock ner. Jag gillar inte färska tomater och du skulle aldrig få i mig ärtsoppa. Annars tror jag att jag äter det mesta. Jag äter ju lite som endel skulle tacka nej till som t.ex. blodpudding med potatisbullar.

 

Nu vet ni lite mer om mina matvanor!


Kommentarer
Postat av: ea

Kanske kan lägga ut receptet på din vitkålssallad? =)

2011-01-05 @ 15:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0