Dag 11 - Min favoritplats

Min favoritplats i hela världen är Ljuskärrsberget i Saltsjöbaden, Stockholm.
Det är något med den platsen som gör mig lugn.
Det är ett bostadsområde med en liten förskola och nedanför ena kanten på berget så ligger en golfbana.
Jag har varit där ett flertal gånger och det är alltid samma känsla som fyller mig.
Man tar alltså Saltsjöbanan från Slussen, ända ut till Igelboda där man byter till tåget mod Solsidan. Man går därefter av vid Tippen, ner för en trappa och sen ner till Centrum. Där kan man gå in på Akademibokhandeln och köpa sig en fin penna om man vill, det gjorde jag. Sen går man en promenad och vips! så är man framme på Ljuskärrsberget.
Man kan förstås strunta i att byta tåg och gå från Igelboda, förbi Igelboda skola och sen en liten bit till berget, men det blir ju en liten promenad då. Enklare att byta tåg tycker jag.
Förresten så är det mysigt att köpa en matsäck och ta med när man åker Saltsjöbanan, typ en ostbaguette och en päronmer. På sommaren är det även mysigt att ta tåget ända ut till havet, gå förbi de vackra husen och doppa tårna i vattnet. Det är underbart fint där också.
Så för att sammanfatta det hela: Saltsjöbaden är min favoritplats, iaf av de platser jag besökt i mitt liv.
(Förresten så önskar jag all lycka till Kajsa och Simon som får sin bebi alldeles, alldeles snart. Puss!)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Bebbe tar tid på sig.

Men vi älskar Bebbe ändå.

2011-01-12 @ 13:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0