Visste du att...?

Här är några saker som ni kanske inte visste om mig:

- Jag tvättar nästan aldrig av mig mitt smink innan jag ska sova. Det händer ytterst sällan och anledningen är väl delvis för att jag är så otroligt lat och delvis för att jag inte gillar att bli blöt. Dessutom så använder jag oftast inte mer än mascara och rouge, så det känns inte så farligt att låta det sitta kvar när jag sover.

- Som jag skrev innan så gillar jag inte att bli blöt. Detta innebär alltså att jag inte gillar att duscha heller. Självklart duschar jag och gör mig iordning om jag ska träffa någon, men annars står jag helst över.
Det är ju så jobbigt att få blött hår och skrynkliga tår...

- Kalas är det allra bästa jag vet. Fest, fika eller picknick, jag gillar allt som innebär människor, något gott att äta och presenter! Min födelsedag och julafton är mina favoritdagar. Alltid.

- Jag är löjligt rädd för småkryp. Eller, inte alla småkryp, utan silverfiskar och pälsängrar. När jag ser något av dem så ställer jag mig i badkaret och skriker panikartat på mamma. Hemska, äckliga djur det där. Usch.

- Min bästa vän för tillfället heter Wikipedia. Jag älskar det! Att riktigt få nörda in sig på helt onödiga saker är bland det bästa jag vet. Det finns alltid anledning till att veta att det finns ca 200 miljoner tiokronor i Sverige och att öroninflammation heter otit.

- För att fortsätta lite från ovanstående punkt, så kan jag även berätta att jag älskar programmet "How it's made". Tänk att få veta hur man tillverkar ett par hockeyskridskor eller det där i tvdosan som sitter under knapparna. Superhäftigt!
Jag gillar även att läsa instruktionsböcker och beskrivningar. Det spelar ingen roll till vad det är, det kan vara till en kamera, en byrå eller en bil. Det är väl nörden i mig som kommer fram antar jag, haha.

- Jag följer 83 bloggar. Fyra av dem följer jag enbart för att jag tycker att de som skriver dem är fula. Det är hemskt, jag vet! Men jag gör det för att när jag tittar på dem och hur de ser ut, så känner jag mig lite fin ändå. Och det är inte ofta det händer faktiskt.

- Min största passion i livet (förutom att nörda in mig på olika saker) är att samla.
Jag samlar på det mesta. Pennor, Hello Kittysaker, klistermärken, muminmuggar, plektrum, cd-singlar (och skivor också förstås), robotar, bandtröjor, påslakanset, udda och utländska mynt, serietidningar, grejer från 1991, pärlor och mer som jag inte kommer ihåg för tillfället.

- Jag har väldigt dåligt mörkerseende. Jag skulle kanske inte säga att jag är helt nattblind, men jag kan ju säga att om jag är ute och går från bussen på kvällen, så använder jag ficklampan på min nyckelknippa.

- Jag blir nästan alltid kär i pojkar som på något vis ger mig uppmärksamhet. Det kan vara ett meddelande på facebook, en oväntad kram eller någon som håller kvar ögonkontakten någon sekund för länge.
Jag faller jättefort och jättehårt varje gång.

- Precis som de flesta andra så har jag mardrömmar då och då. Oftast handlar det om att jag står i en hiss som jag inte kan kontrollera. Sista gångerna så har det varit hissen här där jag bor. Den åker då upp till femte våningen, vilket är omöjligt då vi bara har fyra våningar. Jag får då alternativet att gå ur (till ingenting), eller stå kvar. Jag väljer att stå kvar och då åker hissen ner i källaren. Också ganska omöjligt då vi inte har någon källare.
Allt är väldigt panikframkallande och värre än vad det låter och jag vaknar andfådd och gråtandes.

Jag drömmer även att jorden går under eller att någon börjar skjuta vilt omkring sig och att jag behöver se döda kroppar. Jag önskar i drömmen att det är jag som skulle blivit skjuten eller att bomben skulle kastats på mig. Även då vaknar jag andfådd och gråtandes.

- Jag tycker att bland det finaste som kan finnas på en människa är skönhetsfläckar. Gärna ett par i ansiktet eller på armarna eller ryggen. Jag får allt fler och fler på armarna och händerna och jag önskar att jag blir åtminstone hälften så prickig som min mor. Mina favoritprickar på mig själv är en mitt på baksidan av min högra hand, de på överläppen som kommer fram på sommaren och två svaga på min högra kind. De på kinden fyller jag i med en ögonbrynspenna när jag vill vara extra fin.

- När jag var sju år så var jag tokkär i en pojke jag kände. Jag trodde aldrig att han ens tyckte att jag var söt, men en kväll när vi satt på en bänk några hus bort från där jag bodde, så frågade han chans på mig. Eftersom jag alltid var den som var tredje hjulet när mina kompisar hade så kallade pojkvänner, så trodde jag självklart att han skämtade med mig, så jag sa nej. En sekund efteråt ångrade jag mig, för uppenbarligen så hade han inte skämtat.
Ända sen dess så har jag undrat hur mitt liv hade sett ut om jag svarat ja. Kanske hade inget varit annorlunda.

- Sen jag invigde mina vårskor för någon vecka sen, så har jag använt dem nästan varje dag och på något konstigt sätt så tror jag att de är magiska. Så fort jag får dem på fötterna så blir jag sugen på att hoppa på stenar och klättra och gå balansgång. De får mig att vilja studsa runt, dansa och sjunga.
Antagligen så har H&M förtrollat dem. Tack H&M!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0