Sjukhus och lista.

Just det, glömde berätta igår att jag är på sjukhus.
Ligger med en sånhär i armen fast jag vet inte vad den ska vara bra för,
det är väl kanske för att de ska ta fler blodprover, vad vet jag?



Är här för att jag har sån yrsel och är så svag att jag inte kan gå själv.
Det är pinsamt och jobbigt att behöva ta hjälp bara för att gå till toaletten. Hemskt.
Åh, insåg nu att det kommer ta evigheter för mig att skriva det här inlägget, med all yrhet och svajighet.
Men jag måste distrahera mig så jag inte bryter ihop totalt med all denna ensamhet.
Mamma och pappa kommer vid två, det känns lättande och bra.

Nej, men idag ska jag bli frisk, så det så.
Vi firar det med en sjukt oseriös bild och en fin låtar-som-påminner-mig-om-känslor-och-människor-lista.



  • Peter LeMarcs låt Nio Broars Väg, eller Sången Dom Spelar När Filmen Är Slut - Mamma och pappa, i vår Mazda 626. Vi lyssnade mycket på Peter när vi åkte bil och sjöng med i alla låtar. Speciellt Nio Broars Väg, det är fortfarande min favoritlåt med Peter.
  • Markus Krunegårds låt Samma Nätter Väntar Alla - Siri, världens bästa Siri. Som kom till mig på lucia förra året och gick på konsert på Arena i Karlstad. Vi stod längst fram, med fulla 18-20åringar bakom oss som klämdes och spillde öl på oss, men det gjorde inget. Vi fick ju se Markus. När jag var hemma hos henne och jag fick sova i hennes säng, när jag fick världens finaste robot, när hon var i skolan och jag läste ut hela dassboken. Samma nätter väntar alla, utan dig är alla kalla.
  • Markus Krunegårds låt Stjärnfallet - Andrea, min lilla popapa. Alla tillfällen jag har träffat henne, kramat henne, hållit hennes hand. Du är himlen för mig varje dag.
  • Alla låtar av The Ark, kanske mest Uriel och New Pollution - Kajsa. Finaste Kajsa. Våra brev till varandra, snigelpostbrev alltså. När hon och Simon framförde Uriel, vackraste versionen av Uriel. När hon smsade mig då hon hade fått sjunga i Ola Salos mikrofon på en konsert. Gotta get way for the new pollution. It's gonna be a hairspray revolution.
  • Lasse Lindhs låt Du Skär - Cassandra, Cassi, världens allra bästa påhwni. Såklart. Alla stunder då jag haft henne i min närhet, då vi träffat Lasse, då vi åkt tåg tillsammans, då jag har mött henne vid tåget, eller hon mött mig, alla kramar, allt.
  • Sunrise Avenues låt Fairytale Gone Bad - Frida, freidan, bästavän. Det är vår låt. Alltid.
  • Håkan Hellströms låt Det Är Så Jag Säger Det - Amadeus. För du är den finaste jag vet, när allt annat här är falskt och fel.
  • Kristoffer Hedbergs alla låtar - Natalie. För att vi båda älskar vår Kristoffer, för att vi sett honom tillsammans två gånger. För att både hon och Kristoffer är så fina.
  • Lars Winnerbäcks låt Elden - Mamma, för att vi lyssnade på den med balkongdörren öppen, sommaren 2003. När vi sjöng med och allt var bra på något vis. När hon stod ute på balkongen och rökte och drack vitt vin, när vi spelade TP, när jag fick ha en chokladkaka för mig själv och fick egen alkoholfri drink med sprite och apelsinjuice med ett sugrör, helst i glaset med ett stort hjärta på. När hon lät mig ha barnfrågorna på TP fast jag egentligen kunde alla, så jag vann nästan varje gång, mest för att hon vet att jag är ganska dålig förlorare. När vi såg Winnerbäck för första gången i november 2004 i CCC. Den låten är så mycket mamma för mig. Varje gång jag är på Winnerbäckkonsert utan henne, så ringer jag alltid när han spelar den. Såklart.
  • Kents låt 400 Slag - Pappa. För att han lät mig följa med på Kentkonserten på tältturnén, då jag inte hade lyssnat så värst mycket på Kent, utan ville dit för att Anna Ternheim var förband. Då han sträckte upp armen för att ta kort med min kamera, för att jag är så kort. På konserten förra året då han tog hand om mig när jag var ledsen och svimfärdig. Då han alltid följer med mig på festivaler och ser spelningar med artister han egentligen inte tycker om, fast Kent tycker han iaf om. Då jag fick en Kentbiljett i julklapp och blev så lycklig att jag grät.
  • Mando Diaos låt Mr Moon - också pappa. När vi var på Peace&Love 2006 och den låten spelades i deras extranummer och jag hoppade upp och ner av lycka och kramade honom sådär som bara han kramas. När han och jag nästan alltid lyssnar på Mando Diao när vi åker bil, för han tycker nog om dem lika mycket som jag. För att han förstår varför musik är så viktigt för mig. För att han är världens bästa pappa och fast jag älskar honom och nästan aldrig säger det. För att jag blir så glad när han avslutar samtal med att säga - glöm inte bort att jag älskar dig.

Tack mamma och pappa. Jag vore ingenting utan er.


Kommentarer
Postat av: amadeus

<3älskar dej med gullis

2009-10-10 @ 12:16:58
URL: http://consequenceofsounds.blogg.se/
Postat av: mimmi

men lilla gumman :/

2009-10-10 @ 19:38:47
Postat av: Bella

Oj vad tråkigt för dig! Jag tänker på dig och hoppas att du snart blir frisk! Kram.

2009-10-10 @ 23:12:40
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Du är fin anni. <3

Krya på dig.

2009-10-11 @ 12:12:39
Postat av: Kajsa

förresten, varför ska jag stryka nått från min lista? :O

2009-10-11 @ 12:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0