Egenframkallade foton.

Här på min skola får man minsann fotografera med analog systemkamera och även framkalla bilderna själva.
Bara svart/vita bilder, men ändå. Sjukt häftigt.



För övrigt så har jag färgat håret så det är numera gråblondt istället för gulblondt.
Jag har nya högklackade skor och en ny klänning.
Jag ska till Ikea för att handla handduksställning, ramar, batterier och säkert massa annat tjafs också.
Dagarna går ganska långsamt och jag längtar så mycketmycketmycket efter bästavän Frida.

Längtar till Stockholm också. Vet inte vad det är med den där staden som gör mig så lugn.
Känslan av att vara så anonym, så oviktig, obetydlig. Den är så skön just i stora huvudstaden.
Åka tunnelbana alldeles ensam. Gå längs Götgatan utan att någon vänder sig om.
Sitta på en klippa långt ute i ingenstans, bara för att skriva och se golfbollar flyga förbi.

Kunna åka pendeltåg själv, fika själv, sitta på en bänk jag aldrig sett förut, i en stadsdel jag aldrig upplevt,
se folk jag inte känner och köpa saker i butiker jag aldrig hört talas om.
Hela tiden upptäcka nya saker.
Såna som andra tar för givet.

Jag längtar dit. Mest för att få vara själv.

Kommentarer
Postat av: linnéa

fint!

sthlm också.

2009-10-06 @ 16:37:25
Postat av: Astrid

Att vara anonym är den bästa känslan i världen...typ.

Jag hatar att bo i en liten stad då man stöter på typ hundra människor man känner varje gång man går utanför huset.

2009-10-06 @ 20:13:44
URL: http://asdrid.blogg.se/
Postat av: S as in Sofia

åhh man borde framkalla mer foton helt enkelt!

Det är vackert!

2009-10-07 @ 22:16:37
URL: http://sasinsofia.blogspot.com
Postat av: Sofia

Va fin du är på den övre bilden :=) du ser ut som en filmstjärna!



Hoppas du har det jättebra, kram

2009-10-09 @ 13:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0