Varning för lulliga drömmar.

Nu vill jag vara frisk.
Jag är sååå uttråkad och trött på att vara sjuk.
Jag vill sminka mig fint, ta på den finaste kjolen och sätta en rosett i håret.
Ta mina fina klackskor, gå på en konsert med musik som får mitt hjärta
att bli alldeles luddigt och fullt av sockervadd.
Sjunga med i texterna och få ögonkontakt så den ljuva artisten uppe på scenen och ler åt mig.
Följa med ut efteråt, ta en cider, prata om onödiga saker och kramas länge, länge.

Det sistnämnda har inte, och kommer inte ske innan min 18årsdag.
Eller, jag har pratat om onödiga saker och kramats, men jag har faktiskt aldrig druckit alkohol.
Jaja, vart var jag...
Jo, vara ute med en fin vän eller två, gå hem på kullerstensgator till någon på efterfest och sedan behöva trängas i en liten soffa för att få några timmars sömn innan man måste upp innan de andra, för att sminka sig och borsta tänderna och sedan göra iordning frukost till dem. Koka te, ta fram bröd och pålägg, juice och grönsaker.

Nu har jag drömt mig iväg till ett sådant liv jag kommer leva om ett eller ett par år.
Jag ska ha det fint, jag ska må bra, jag ska ha vänner jag litar på och det ska vara underbart.

Kommentarer
Postat av: Jennüpai

drömmar är fin fin fint! och efterfester i trånga soffor borde alla dagdrömma om, sådeså.

2009-04-17 @ 03:52:30
URL: http://letsnotwastemoretime.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Får jag fortfarande vara din vän då??

2009-04-19 @ 17:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0