Augusti ska bli brittsommar, brittsommar, höst.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men jag lever iaf.
Har varit på festival och konserter, rest för att träffa folk och fått folk hem till mig.
Två festivaler till står på listan, men det är jag värd, med tanke på att jag har betalat de själv för pengarna jag tjänat genom att sommarjobba kommunalt och på tryckeri Knappen.

I höst ska jag ta det lugnt, om allt går som jag vill så kommer jag sitta på ett café i Stockholm med en kopp te och läsa tidningen om dagarna, för att sedan umgås med mina fina Stockholmare resterande timmarna av dygnet.
Det är väl typ det jag drömmer om nu.
Att få komma bort från allt litegrann. Ta det lugnt, utforska vår fina huvudstad lite på egen hand.

Men först ska jag klara av sommaren. Putte i Parken-festivalen pågår torsdag till lördag i Karlskoga,
vilken jag kommer gå ensam på förutom fredagen.
Nästa vecka tar jag tåget ner till Hanna, min finaste Hanna i Göteborg,
för att gå på Way Out West-festivalen fredag och lördag.
Som ni kanske förstår är jag en sån människa som gärna lägger tid och pengar för att se och höra bra musik.
Eller, musik som jag tycker är bra, kanske man ska uttrycka sig.

Jag har hittills hunnit med Picknick-festivalen i Göteborg, Peace&Love-festivalen i Borlänge som varade i tre dagar, en Håkan Hellström+Kent-konsert i Eskilstuna och en Lars Winnerbäck-konsert i Ransäter, då även Maia Hirasawa och Miss Li spelade.
Som ni märker har jag haft fullt upp, med tanke på att jag har jobbat 3 veckor kommunalt och 3½ dag på tryckeri.

Jag är ingen sommarmänniska, jag gillar inte värmen och alla "vad har du gjort i sommar?"-frågor.
Jag längtar till brittsommaren, eller den tidiga hösten.
När det blir höst, då ska jag minsann ut och resa tills alla pengar tar slut.
Det är jag värd.


Hoppas ni mår bättre i värmen än jag gör, puss.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh, det var egentligen meningen att jag skulle komma upp på onsdag, men jag åker upp på torsdag i stället (kanske), synd att inte du är där då...

Och vad roligt att du ska till Göteborg! Vi kanske typ syns på någon gata eller så, haha.

2008-07-30 @ 09:24:07
URL: http://fianlianlei.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh äntligen har du återvänt till bloggandet. Jag hatar när folk säger så till mig (de få gånger hrmhrm det händer).



Nu är jag inne i arbetartagen. Apoteket fick in 50 burkar med alvedonpiller idag.

kram.

2008-07-30 @ 13:00:40
URL: http://sofew.blogg.se/
Postat av: Bella

Roligt att läsa din blogg igen. Kanske vi ses på något fik här på Söder i höst. Ha det bra.

2008-08-04 @ 20:53:09
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0