Påp.

Jag sitter här, med datorn i knäet framför tvn.
Jag borde äta.
Frukost alltså.
Snälla mamma har gjort iordning och jag borde äta.
Jag är inte hungrig.
Varför är jag inte hungrig för?
Dumma mig.

Jag vill resa.
Resa bort härifrån.
Vara den jag vill vara.
Inte den jag råkat bli.

Dansa till The Ark och Lars Winnerbäck i prickig klänning, strumpbyxor och färgglad kofta.
Med trollspö och stort hår, med stjärnor under ögonen och kinaskor.
Hoppa runt och dansa, blåsa såpbubblor, kramas.
Kramas massvis, och pussas på kinden och skratta.

Jag bryr mig inte vad det är för väder. Man kan väl dansa och blåsa såpbubblor ändå?
Skratta och kramas kan man överallt.
Hoppa hopprep och skriva fina saker med gatukritor.
Pärla pärlplattor och halsband.
Ha otroligt många armband runt handlederna.

Jag vill bli lycklig, sprallig, glad och nöjd.
Jag hoppas det blir så. Snart.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0