Akuten, hoppsan.

Okej, hade tänkt att blogga igårkväll, men det hände en massa oförutsedda saker.
Svimmade två gånger efter jag hade varit på vårdcentralen,
en gång i hissen och en gång hemma.
Klockan tre kom mamma hem och tog hand om mig, ringde vårdcentralen och sånt...

Vid halv fem var jag mycket sämre och hade ont i huvudet och mådde så illa att jag trodde jag skulle dö.
Hemskt var det. Fy.
Vid fem kom pappa och hämtade mig, kunde knappt gå för jag var så darrig.
Åkte till akuten med mamma och pappa.
Där var det att vänta, vänta och vänta.
När vi väl kom in på akuten så fick jag först det rummet som mormor låg på när hon var så dålig.

Blev förtvivlad och ledsen och efter sen stund så fick jag ett nytt rum,
Fick vänta, vänta och vänta ytterligare.
Vid åtta kom en snäll sköterska vid namn Anna in och tog blodprover och sånt.
Efter det väntade vi i typ två och en halv timme innan doktorn kom.

Hade tagit blodtryck och sånt också, sen blodsockerprov.
Doktorn kollade reflexer, lyste i mina ögon och kollade i halsen och sånt där.
Hon sa att jag var svullen och röd i halsen...
Sen så skulle hon ringa till en kollega och efter en stund kom en sköterska in med
en jättestor apparat!

Det var tydligen en EKGapparat med en massa elektroder som såg läskig ut.
Hon satte på en massa såna på bröstet, armarna och på anklarna.
Det var som en slags sugkoppar, knepigt...

Doktorn kom in efter en stund och sa att jag troligen hade svimmat för att jag har haft feber i tio dagar.
Om det blir värre ska vi åka in igen.
Vid tolv fick jag äntligen åka hem till min egen säng och katterna.

Idag har jag bara 37.5!!
Vilket betyder att jag är på bättringsvägen!
Yaaay!

Idag ska jag bara ta det lugnt, mamma har tagit semester och är hemma och tar hand om mig.
Hoppas ni mår bättre än mig!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Hiss-lovisa

Åh ekgapparater, såna har jag hållt på med typ hela livet. Stackare, jag har bara svimmat två gånger. Vad bra att du mår bättre, jag längtar efter dig.!

2008-02-27 @ 16:42:26
URL: http://hissflickan.blogg.se
Postat av: frida

nej men guuuuuud va läski vänn!

2008-02-28 @ 10:06:52
URL: http://h0lmberg.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0