Tack för maten, Frida!

Sitter här med ett par avbrutna naglar och funderar på att ta nya tag i mitt Hello Kittysamlande.
Var hos min fina, fina vän Frida förut.
Hon är bäst i världen, hon köpte quornfärs och creme fraiche för min skull så hon kunde bjuda mig på tacos,
visst är hon underbar? Hon hade sojafärs, men eftersom jag är allergisk mot det så är det nog ingen bra idé att prova...

Innan det var jag med mamma och moster till Charlottenbergs shoppingcenter.
Inte mycket att ha där, förutom en godisaffär som var som en slags tax-freeshop som finns på färjor.
Jag fick en massa godis av mamma, inklusive två Kitty-godis-grejor!
Köpte ett stort tuggummiägg till Frida, stort som ett vanligt ägg, eftersom hon älskar tuggummin.
När jag kom hem till henne fick hon även en tuggummiautomat av mig som jag hittade i en butik som jag inte vill nämna vid namn, det känns lite dumt, då hon kan kolla upp hur billig, jag menar dyr, den egentligen var...

På H&M i Charlottenberg fick jag mig en underbar Hello Kitty-tiara av min kära mor, den var verkligen mysig!
Fick en nagelfil och lite annat mojs. Mysig utflykt, även om jag sov i bilen både dit och hem.
Påväg hem åkte vi in på Gengåvan där jag fick mig två par gamla glasögon.
"Tantglasögon", ungefär såna mormor hade, vad jag kan komma ihåg.
Styrkan i glasen var alldeles för hög så jag och vännen min plockade ur glasen, då tyvärr ena parets båge gick sönder...
Men de andra har jag kvar minsann, hade dem på mig på bussen hem också!

I förmiddags hade jag tid hos tandläkaren halv elva, det gick utmärkt!
Hon tog bort lite lim som var kvar på en av mina tapptänder, gav mig komplimanger för hur fint jag har skött min tandställning och sa flera gånger "det ser jättesnyggt ut, jättefina tänder".
Sånt är mysigt att höra, speciellt från den som står högst i rang av de på tandregleringskliniken.

Nej, nu måste jag gå och klippa min tumnagel som är helt sne, den är trasig och avbruten.
Jag kommer aldrig kunna ha lika långa naglar som Amadeus.
Jag har visserligen långa naglar redan, men hon har jäääättelånga.


Nu slänger jag in ett bröllopsfoto på mig och min man, Timo Räisänen.
Pusshej!


Kommentarer
Postat av: frida

mysigt det lät, med charlottenberg å allt. <3 kärleken

2008-08-07 @ 10:40:56
URL: http://h0lmberg.blogg.se/
Postat av: sofialiknande varelseliknande sak

JAG HAR FÅTT DIT BREV JAG ÄR LYCKLIG.

<3

2008-08-08 @ 12:46:38
URL: http://sofew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0